معاون اجرایی رئیس جمهور: اولین نشست خبری رئیس جمهور احتمالا هفته آینده برگزار می‌شود

8:24 - 06 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۷۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اجرایی رئیس جمهور: اولین نشست خبری رئیس جمهور احتمالا هفته آینده برگزار می‌شود
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در زمان تشکیل کابینه، طیف‌های مختلفی در کابینه ما بودند که این اتفاق مظهر وفاق بود. در مجلس بر اساس وفاق، هماهنگی و تعامل سازنده، کابینه رای آوردو مجلس پاسخ مثبتی داد.

خبرگزاری میزان - محمدجعفر قائم پناه، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد شاخصه‌های انتخاب و انتصاب مدیران دولت چهاردهم گفت: دولت چهاردهم دولت وفاق ملی نام گرفته که در مقابل آن تعارض، عدم سازش و اختلاف قرار دارد.

وی ادامه داد: در این روز‌ها که صحبت از وفاق می‌شود ما از همه افرادی که در این کشور صاحب فکر و اندیشه و دارای نگاه‌ها و افکار متفاوتی در چارچوب نظام هستند برای ساختن ایران دور هم جمع شده ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: همان طور که پزشکیان بار‌ها در سخنرانی‌ها تاکید داشت که یک گروه و یک دسته نمی‌تواند کشور را اداره کند و با دعوا نمی‌شود مملکت را اداره کرد وفاق بر این مبنا بود که بیاییم با هم سازگار باشیم و توافق کنیم و توافق به این معناست که همه بر سر اصولی مشترک و اصولی سازگار با اهداف خود به توافق برسیم که کشور را چگونه اداره کنیم.

قائم پناه بیان کرد: در کشور ابرچالش‌های مختلفی داریم؛ مشکل صندوق‌های بیمه، ناترازی انرژی، معیشت مردم، تورم، منطقه پرآشوب، دشمنان خارجی و هزاران مشکل دیگری که وجود دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: ۴۴ سال است که از انقلاب می‌گذرد؛ معتقدیم جایگاه ایران باید بالاتر از آنچه هست باشد و مردم ما باید بهتر از آیت زندگی کنند، برای رسیدن به این هدف ما باید حول یک محور توافق کنیم و چه سازشی بهتر از چشم اندازی که مقام معظم رهبری در ۲۰ سال پیش ترسیم کردند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: وقتی در چشم انداز، ما ایران را کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی، انقلابی و الهام‌بخش در جهان اسلام با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌الملل می‌دانیم، چه ارزشی بالاتر از اینکه کشورمان را بِه از این کنیم و در جایگاه واقعی اش قرار دهیم؟

قائم پناه خاطر نشان کرد: حق مردم ایران بیش از این است؛ با این ثروت و موقعیت خاص ژئوپلیتیکی که ما داریم و می‌توانیم محل تبادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه باشیم چرا باید مردم ما این چنین در زندگی دچار سختی باشند؟

وی تصریح کرد: لذا اگر می‌خواهیم بر این مشکلات فائق شویم و به چشم اندازی که مقام معظم رهبری داشتند برسیم و ایران را بر اساس هویت تاریخی و دینی مان بسازیم، لازمه اش این است که باید به توافق بر این مبنا که به ایرانی پیشرفته، آزاد و مردمی با رفاه زندگی کنند، برسیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در زمان تشکیل کابینه، طیف‌های مختلفی در کابینه ما بودند که این اتفاق مظهر وفاق بود. در مجلس بر اساس وفاق، هماهنگی و تعامل سازنده، کابینه رای آوردو مجلس پاسخ مثبتی داد. علی رغم اینکه طیف‌های مختلفی وجود داشت و شاید گرایش مجلس با آقای پزشکیان صددرصد نبود، اما برآیند مجلس، برآیند توافق سازی بود، به این معنی که ما بر این باوریم که یک گروه و یا یک دسته نمی‌تواند مملکت را اداره کند و بر همین مبنا کابینه را شکل دادیم.

وی بیان داشت: از زنان و گروه‌های مختلف حتی از گروه‌های مخالف تفکر خود استفاده و نظرسنجی کردیم بنابراین فقط کارگروه شورای راهبردی نبود که در تعیین کابینه نقش داشت، گروه‌ها و اشخاص ملی دیگری هم بودند و حتی آقای پزشکیان از رقبای خود درخواست کرد که اگر پیشنهادی دارند، پیشنهاد دهند لذا دست برادری، همراهی و توافق سازی دراز شد و منجر به تشکیل کابینه شد لذا در انتخاب مدیران میانی و در سطح استانداران هم باید شاخص تعیین کنیم که چه کسی توانایی دارد، کارآمد است، دانش و تجربه دارد و فارغ از جنسیت، قومیت، سن و موقعیت فکری به این امر پرداخته شود تا کسی فکر نکند که باید حتما از یک جناح در دولت آقای پزشکیان حضور داشته باشد.

قائم پناه گفت: اگر کسی می‌خواهد برای ایران کاری کند در چارچوب برنامه هفتم و سیاست‌های کلی و با موافقت با رویکرد آقای پزشکیان در کابینه ما جا خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور اذعان داشت: در انتخاب مدیران قطعا وزرا مختار هستند، با هماهنگی و رویکردی که آقای پزشکیان هم تاکید داشتند که حتما از جوان تر‌ها و زنان استفاده شود و بنده هم به عنوان معاون اجرایی پیگیر این دستور رئیس جمهور هستم تا بتوانیم مشارکت این عزیران را در اداره امور کشور داشته باشیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: چند روز پیش در احترام به آزادگان عزیز جلسه‌ای در ریاست جمهوری داشتیم و خاطره‌ای از عملیات مرصاد ذکر کردم؛ گفتم زمانی که تمامیت ارضی ما در خطر بود همه از شهر‌های مختلف آمدند و کسی، هیچ کس را برای دفاع از کشور گزینش نکرد لذا انسجام شکل گرفت و وفاق بر نفاق پیروز شد و این نشان از این است که اگر ما همگرا شویم و وحدت کنیم می‌توانیم بر چالش‌هایی که ذکر کردم غلبه کنیم و نخبگان کشور باید به کمک ما بیایند تا بتوانیم ایران را به جایگاه خود برسانیم.

خبر انتصاب همه استانداران تا آخر شهریور را تکذیب می‌کنم

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا در تغییرات و انتخاب مدیران ضرب العجل زمانی قائل هستید، گفت: این خبر که تا آخر شهریور همه استانداران منصوب می‌شوند را تکذیب می‌کنم. آقای مومنی باید معاونین خود را انتخاب کنند و با هماهنگی هیئت دولت حتما استانداران شایسته، کارآمد و توانمند را با صبوری و دقت انتخاب می‌کنند تا بتوانیم به برنامه‌های آقای پزشکیان جامه عمل بپوشانیم.

سخنگوی دولت انتخاب شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین اعلام کرد: در جلسه چهارشنبه هیئت دولت سخنگوی توانمندی انتخاب و معرفی خواهد شد؛ سخنگوی دولت تا ۹۰ درصد انتخاب شده، ولی طبق قانون باید به تصویب هیئت دولت برسد.

اولین نشست خبری رئیس جمهور احتمالا هفته آینده برگزار می‌شود

وی در مورد زمان برگزاری نشست خبری رئیس جمهور نیز بیان داشت: رئیس جمهور تا کنون درگیر تشکیل کابینه بودند و همین دلیل تا این لحظه نشست خبری نداشتند و احتمالا اولین نشست خبری ایشان در هفته آینده برگزار خواهد شد، اما تصمیم با خود ایشان است.
انجام سفر‌های استانی به جمع بندی نرسیده است

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مورد انجام سفر‌های استانی نیز اذعان داشت: درباره سفر‌های استانی هنوز به جمع بندی نرسیدیم، شاید رویکرد جدیدی برای پیگیری انجام دهیم، دنیای امروز دیجیتالی است و دنیایی است که می‌توان از راه دور کار‌ها را کنترل کرد، اما حتما ریاست محترم جمهور با مردم صحبت خواهد کرد و به دیدار مردم خواهد رفت، اما شاید رویکرد جدید انتخاب کنیم.

تعیین تکلیف مردودی در گزینش آموزش و پرورش

مسئول امور گزینش کشور در مورد گلایه‌ها در موضوع کد ۵ و کد ۱۹ نیز اظهار داشت: بعد از اینکه ابلاغ رئیس جمهور در مورد موضوع گزینش به بنده محول شد، صد‌ها پیام و تلفن به بنده پیام دادند که ما مشمول کد ۵ و ۱۹ شدیم.

وی ادامه داد: در ابلاغی که به بنده شده است، در بند ۳ سیاست‌های کلی نظام اداری به بهبود معیار‌ها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای اشاره شده و این سیاست کلی ابلاغی است یعنی ما باید شایستگان این کشور را استخدام کنیم.

قائم پناه گفت: رد کردن و یا عدم گزینش افراد باید بر منطق حق و عدالت باشد. از وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که پیگیر این قضیه هستند و از همه کسانی که کد ۵ و ۱۹ خوردند درخواست می‌کنم که حتما اعتراض کتبی خود را اعلام کنند و ان شاالله هیئت مرکزی گزینش آموزش و پرورش به موضوع رسیدگی خواهد کرد. خواهشم از عزیزان این است که با جوانان این کشور با زبان احترام صحبت کنند؛ اگر جوانی استوری و یا پیامی گذاشته و یا لباسی می‌پوشد که شاید موردنظر شما نباشد با گذشت برخورد کنید و معلمانی را انتخاب کنید که دانش بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: در گزینش نمره مصاحبه را بیشتر دادند و درصدش را چهل درصد کردند در حالیکه این مبنا باید علمی‌تر باشد لذا از همه هسته‌های گزینش می‌خواهم تا ابلاغ جدید شیوه نامه‌ای که ما می‌توانیم حسبِ قانون آئین نامه‌های گزینش را بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری اصلاح کنیم با جوانان و دختران این سرزمین مهربانانه‌تر برخورد کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *